Mindfulness: Zeg jij ja tegen je leven?

Met de rivier mee gaan

Als jij voorbij je hart in je ziel kijkt, accepteer jij jezelf dan helemaal en onvoorwaardelijk? Ben jij wie je wilt zijn? Sta je iedere morgen vrolijk fluitend op omdat je weer blij met jezelf wakker bent geworden?

Somber...

Of sleep je jezelf uit bed, moe van de nacht die je niet de energie heeft gebracht die je wilde. En soms een beetje somber omdat er weer een dag voor je ligt? Houden van jezelf klinkt voor veel mensen wat vaag… Maar het is wel precies dat, wat nodig is voor een gelukkig leven met jezelf.

Door naar Mindfulness: Zeg jij ja tegen je leven? »


Loopbaanbegeleiding: Tips bij solliciteren

Zelfverzekerde vrouw

De enige manier om echt goed te leren solliciteren is door het veel en vaak te doen. Zoals met alles: oefening baart kunst. Toch zijn er wel algemene tips die ervoor kunnen zorgen dat je de meest bekende valkuilen vermijdt. En stap je er toch in, weet dan dat je een leerervaring had en misschien leergeld hebt betaald. Er zijn verschilende dingen waar je aan moet denken, zoals een goede voorbereiding van het gesprek, jouw presentatie en hoe je je voorstelt. Die eerste indruk is allesbepalend. In een paar seconden kan bij alleen al het geven van een slappe handdruk je lot bezegeld zijn. Weet daarom dat bij sollicitatiegesprekken, net als bij andere gesprekken, een goede voorbereiding het halve werk is.

Door naar Loopbaanbegeleiding: Tips bij solliciteren »


Loopbaanbegeleiding: Wat is loopbaanbegeleiding / loopbaanadvies?

Loopbaanbegeleiding, keuze, kiezen

Een groot deel van je leven breng je door op je werk. Je kunt er dus maar beter voor zorgen dat je er plezier in hebt. Alleen…. Soms is het gewoon even niet meer leuk op je werk. Je bent uitgekeken op wat je doet of de sfeer is minder leuk. Misschien is de werkdruk zo hoog geweest dat je als gevolg van langdurige stress en spanning in een burn-out terecht bent gekomen. Of misschien ben je, omdat jouw werkgever in de financiële problemen zit, je baan kwijt geraakt. Allerlei verschillende situaties kunnen het nodig maken dat je even een stap achteruit zet om eens van een afstand te kijken naar wie jij bent en wie jij wilt zijn in relatie tot het doel wat je voor jezelf en jouw leven wilt realiseren. Want soms is dat er even niet meer.

Door naar Loopbaanbegeleiding: Wat is loopbaanbegeleiding / loopbaanadvies? »


Coaching: Ik slaap er nog een nachtje over

slapen, ik slaap er nog een nachtje over

Steeds meer onderzoek wijst uit dat we in feite wandelende computers zijn. We zijn op een bepaalde manier geprogrammeerd en doen veel meer dingen onbewust dan je in eerste instantie zou denken.

Kiezen wordt lastiger door te veel keuze

Modern hersenonderzoek toont nog meer interessante dingen aan. Het maken van keuzes bijvoorbeeld wordt in veel gevallen steeds lastiger omdat het aanbod steeds groter wordt. Als je keuze uit twee hebt, kies je veel gemakkelijker dan wanneer je keuze uit veel hebt.

Door naar Coaching: Ik slaap er nog een nachtje over »


Aandacht voor stress

stress gespannen meisje

Stress is overal om ons heen. Je ervaart het in je dagelijkse leven en je ziet je geliefden en andere mensen er ook vaak mee worstelen. Stress ervaar je als er een impuls van de buitenwereld (of soms ook van je binnenwereld) je vertelt dat je je in een situatie bevindt die niet is zoals jij wilt dat hij is. En vooral als het gaat om zaken waar je weinig of geen invloed op kunt uitoefenen.

Door naar Aandacht voor stress »


Mindfulness: Zes manieren om voor je problemen op de loop te gaan

Weglopen

Vervelende gevoelens als boosheid, frustratie, eenzaamheid, verdriet, etc. zijn gevoelens die je vaak niet wilt voelen. Net als iedereen heb je een natuurlijke neiging om pijn te vermijden en plezier op te zoeken. Vaak gaan we pijnlijke ervaringen niet aan met onszelf, maar stappen we in volautomatische en onbewuste reactiepatronen. Ik deel er hier zes met je.

Door naar Mindfulness: Zes manieren om voor je problemen op de loop te gaan »


Stress: In de file

Stress: in de file

Een poosje terug stond ik ’s morgens vroeg in de file. Ik had net zoals iedere morgen voordat ik van huis weg ging gemediteerd en was nog heerlijk rustig en ontspannen. Ik zat in de auto en reed met een goed humeur naar mijn afspraak. Juist omdat ik zo lekker ontspannen was, had ik ook totaal geen probleem met die file, ook al wist ik dat ik nu te laat zou komen voor mijn afspraak. Als ik voldoende tijd neem om dicht bij mezelf te zijn, en dat is wat meditatie voor me doet, dan krijgen maar weinig dingen me van slag.

Door naar Stress: In de file »


Tips: Assertief communiceren: Hoe doe je dat?

Tips: Assertief communiceren: Hoe doe je dat?

Tips voor een assertieve communicatie! Op een assertieve manier communiceren versterkt je zelfvertrouwen, verbetert je relaties, vermindert stress en spanning doordat je conflicten niet uit de weg gaat. Een duidelijk, assertief, maar invoelend nee op overvraagde verzoeken van anderen zorgt ervoor dat je je agenda behapbaar houdt en je jezelf in balans houdt. Assertieve communicatie helpt ook als je lastige familieleden, collega's of vrienden hebt. En je vermindert het 'drama' en de daarbij behorende stress.

Door naar Tips: Assertief communiceren: Hoe doe je dat? »